Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek

Oriens Gomba Kft.

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az Oriens Gomba Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. cég mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett weboldal és webáruház (www.oriensgomba.hu) és (www.oriensgomba.com) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Felhasználó, amennyiben belép a weboldalra, akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.

Kérjük, olvassa el vásárlás előtt és csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Tájékoztatjuk, hogy a www.oriensgomba.hu webáruházban történő megrendelés, vásárlás esetén a jelen ÁSZF az Ön és Szolgáltató között kötött szerződés részévé válnak. A weboldalon történő megrendelés, vásárlás befejezése előtt vásárló köteles kijelenteni, hogy a megrendelés, vásárlás leadását megelőzően elolvassa, tudomásul veszi és elfogadja jelen ÁSZF-et a “Tudomásul veszem és elfogadom a Vásárlási feltételeket és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget (ÁSZF)” rész kipipálásával. Az ÁSZF-et a rendelési oldalon lévő linkre kattintva tudja a vásárlást megelőzően elolvasni. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

1 Szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Oriens Gomba Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A szolgáltató székhelye: 4283 Létavértes, Szél utca 21-23.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@oriensgomba.hu

Cégjegyzékszáma: 09 09 028278

Adószáma: 14511053-2-09

Számlaszám: 53900076-13004585-00000000

Számlavezető intézet: Takarékbank Zrt. (Békés) (5540 Szarvas, Szabadság út 30.; 02 10 060340)

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Telefonszámai: +36 (52) 495 322

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai: ShopRenter.hu Kft.

Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Weboldal: www.shoprenter.hu

Telefon: +36-1/234-5012

Email: info@shoprenter.hu

2 Alapvető rendelkezések

2.1 Jogszabályi Hivatkozás

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2 Hatály

A jelen Szabályzat 2020. március 24. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 14 (tizennégy) nappal a weboldalakon közzéteszi.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (www.oriensgomba.hu) és (www.oriensgomba.com) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: www.oriensgomba.hu/aszf

2.3 A webáruház, mint szerzői jogi mű

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2.4 Rendelkezésre állás

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

3 Adatkezelési szabályok

A webáruházból rendelt termék megrendelése során megadott és a weboldal üzemeltetői (Adatkezelő) számára hozzáférhetővé vált személyes adatok és egyéb adatok kezelésére vonatkozó elveket és szabályokat meghatározó részletes tájékoztatót itt találja: www.oriensgomba.hu/adatvedelem

4 Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Szolgáltató tradicionális gyógyhatású gombák termesztésével és minőségi laskagomba alapanyag gyártásával foglalkozik. Forgalmazott termékek: Ganoderma őrlemény, Shiitake őrlemény, Shiitake szárítmány, Laskagomba őrlemény, Laskagomba szárítmány, Laskagomba termőblokk. A termékek részletes leírását, aktuális árát, valamint további fontos információkat a termékek adatlapjain találhatja meg. A webáruházban a termékek kategorizálva vannak a könnyebb tájékozódás és a vásárlás megkönnyítése érdekében. A kategóriák: Friss gomba, Gombazsák, Gomba őrlemény, Gomba szárítmány.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

A termékek árát az egyes termékek adatlapja tartalmazza. A termékek ára Ft-ban van megadva, az ÁFA-t tartalmazza, a szállítási díj külön kerül felszámításra. A csomagolásért külön díjat nem számolunk fel. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról, egyéb paramétereiről.

Amennyiben valamilyen oknál fogva a webáruházban a termék ára mellett hibás ár szerepel, a hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén Szolgáltató és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés esetén is automatikus visszaigazoló emailt küld a rendszerünk, mely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

5 Regisztráció/vásárlás

A webáruházunkban vásárlás regisztráció nélkül vagy regisztrációt követően lehetséges. A regisztrációhoz szükséges adatokat és azok kezelésének módját az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza (www.oriensgomba.hu/adatvedelem)

Felhasználó a regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció/vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

6 Rendelés

6.1 A rendelés menete

A termék megrendelése a termék adatlapjáról indulva lehetséges. Ekkor a kívánt mennyiség beállítását követően a Kosárba teszem gomb megnyomásával virtuális kosarunkba helyezhetjük a kívánt terméket.

A virtuális kosár tartalma bármikor igény szerint változtatható, törölhető. Ehhez szükséges a jobb felső sarokban lévő kosár ikon megnyomása, majd a megnyíló oldalon szerkesztheti kosara tartalmát.

Amennyiben befejezte a termékek kosárba helyezését, kattintson a Tovább a kosárhoz gombra. Ekkor megtekintheti a kosárba helyezett árukat, melyek mennyiségét itt szabadon változtathatja. Amennyiben nem jelentkezett be a vásárlási folyamat kezdetén, úgy a következő oldalon a személyes adatok megadása következik. Ekkor kérjük lépjen be felhasználói fiókjába, vagy töltse ki személyes adatait. Amennyiben kíván regisztrálni, úgy a vásárlás végén lehetősége nyílik jelszó megadásával adatai regisztrálására.

A sikeres belépést követően a szállítási, majd a fizetési adatok rögzítése következik. A szállítási és fizetési lehetőségek részletezését lásd lentebb. Kérjük, adja meg a kívánt adatokat.

Ezt követően a rendelési adatok ellenőrzése következik a Rendelés összegzése oldalon. Itt ellenőrizheti kosara tartalmát, illetve rendelési adatait. Amennyiben ezeken módosítani szeretne, kattintson az adott helyen a Módosítás feliratú gombra! A rendeléséhez továbbá lehetősége van megjegyzést is fűzni, melyet ezen az oldalon tehet meg.

Amennyiben minden adat helyesen jelenik meg az oldalon, úgy kattintson a Megrendelem gombra! A rendelés elküldése csak a “Tudomásul veszem és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget” rész kipipálásával lehetséges, így a rendelés elküldésével elfogadja a webáruház ÁSZF-ét.

Felhívjuk figyelmét, hogy a rendelés elküldése a Vásárló számára fizetési kötelezettséggel jár!

Ezt követően a következő ablak tájékoztatja vásárlása sikerességéről, illetve tájékoztatja, hogy megrendelésére hamarosan visszaigazolást küldünk.

A webáruházban történő rendelések esetén a vásárló tekinthető ajánlat tevőnek, így a vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre mikor Szolgáltató a webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. Az webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.

6.2 A rendelés visszaigazolása

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik (munkanapokon 09:00-15:30). A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. A vevő által leadott megrendelés visszaigazolása a legkésőbb a leadást követő munkanapon megtörténik. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben kölcsönösen megállapodtak.

6.3 Átvételi módok és szállítási költségek

6.3.1 Személyes Átvétel

Személyes átvételre jelenleg a cégünk székhelyén van lehetőség:

Székhely: 4283 Létavértes, Szél utca 21-23.

6.3.2 Házhozszállítás

Cégünk a FOXPOST futárszolgálattal áll szerződésben. A szállítási díj csomagonként bruttó 2.158 Ft, 25.000 Ft felett ingyenes. Az utánvét díja 191 Ft.

Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

6.3.3 Csomagautomata

Cégünk a FoxPost futárszolgálattal áll szerződésben. Vásárlónak lehetősége van FoxPost csomagautomatába történő kiszállítást kérni. E szállítási mód kiválasztásánál szükséges egy átvételi pont megadása, melyet a webáruház automatikusan felkínál.

A szállítási díj csomagonként bruttó 1.142 Ft, 25.000 Ft felett ingyenes. Az utánvét díja 191 Ft.

6.3.4 Átvételi pontok

2020 novemberében és decemberében lehetőség nyílik megrendelését több átvevőponton, előre megadott napokon és időpontokban személyesen átvenni.

A megrendeléseket csak az előre megadott helyen és időpontban lehet átvenni! 

KÉRJÜK A MEGRENDELÉS LEADÁSAKOR VEGYE FIGYELEMBE A LEADÁSI HATÁRIDŐT! 

A megrendelési határidő lejárta után beérkező megrendelést következő héten tudjuk teljesíteni. Ha utolsó határidőről marad le, akkor le tudja vásárolni majd az árát a terméknek.

 

6.3.5 Kárveszély átszállása

Ha Szolgáltató vállalja a termék vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.4 Fizetési módok

Felhasználó megrendelésének elküldésével tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Webáruházunkban az alábbi fizetési módok közül választhat:

A termékek árának kiegyenlítése a rendeléssel egy időben:

  • Bankkártyás fizetés a Barion szolgáltatón keresztül

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

  • Banki előre utalással: fizetés közvetlenül a Szolgáltató bankszámlájára.

Számlaszám: 53900076-13004585-00000000

Számlavezető intézet: Takarékbank Zrt. (Békés) (5540 Szarvas, Szabadság út 30.; 02 10 060340)

A megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni a rendelésszámot.

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik.

Személyes átvétel esetén:

  • lehetőség van a termék(ek) árának átvételkor történő kiegyenlítésére: kizárólag készpénzzel .

A termék kiszállításakor az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • A kiszállítás történhet házhoz, illetve csomagautomatába. Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül házhozszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
  • Amennyiben a megrendelt termék csomagautomatába kerül kiszállításra, a Vásárló a megrendelés végösszegét kizárólag bankkártyával tudja kiegyenlíteni a megrendelt termék(ek) átvételekor.

6.5 Adatbeviteli hibák javítása

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Megrendelés véglegesítése előtti fázis célja kifejezetten az adatok ellenőrzése.

Ha eme funkciók ellenére a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul ad meg adatokat, akkor az erre visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli.

7 A megrendelések teljesítése

Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. A feldolgozás esetleges késedelméért nem vállalunk felelősséget, ugyanakkor email-ben vagy telefonon tájékoztatjuk, ha a megrendelés teljesítése a szokásosnál tovább tart. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy akár a már visszaigazolt megrendelés esetén is – részben vagy egészben – elálljon a szerződéstől, és visszautasítsa a megrendelés teljesítését. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

8 Távszerződés

Az áruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A Megrendelőlap elküldésével és annak Szolgáltató által történő visszaigazolásával a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre az Oriens Gomba Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. mint Szolgáltató, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel: a Szállító köteles a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefax útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében. Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat – mely a termékek szállítási költségeit is tartalmazza – a kézbesítő részére kifizetni. A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőző 24 órában a vásárlástól elállni. Ezt az igényét köteles e-mail-ben az info@oriensgomba.hu e-mail címen bejelenteni. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselés nem terheli.

9 Elállás joga

Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó (Vevő, Vásárló, Megrendelő) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Az elálláshoz szükséges elállásinyilatkozat megküldése Szolgáltató részére a termék kézhez vételét követő 14 napon belül. Az elállási nyilatkozatmintát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza, mely innen tölthető le: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Elállás esetén a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a vállalkozás részére. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).

Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni a szállítási költséget, továbbá azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A termék postai küldeményként nem küldhető vissza.

Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Ezen felül az alábbi esetekben sem illeti meg Fogyasztót az elállás joga a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, vagy díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

Szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

10 Jótállás, szavatosság

10.1 Kellékszavatosság

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta.  A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.2 Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (vállalkozás esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.3 Jótállás

Jelen webáruház nem kínál értékesítésre a 151/2003. (IX. 22.) számú Kormányrendelet által meghatározott tartós fogyasztási cikket, melyre a jótállási szabályok vonatkoznak.

 

11 VEGYES RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

12 PANASZKEZELÉS RENDJE (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

12.1 Panaszok kezelése

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatja a Szolgáltató részére. Szolgáltató az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben Szolgáltató a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Szolgáltató köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.

Felhasználó (vevő, vásárló, megrendelő, fogyasztó) a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni: Levelezési cím: 4283 Létavértes, Szél utca 21-23. Telefonszám: +36 (52) 495 322 Email cím: info@oriensgomba.hu. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

12.2 Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: www.jarasinfo.gov.hu

12.3 Békéltető testület

Amennyiben Szolgáltató elutasítja a vásárló fogyasztói panaszát, úgy joga van a lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez benyújtani.  A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

A békéltető testület elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, Web: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület

Elnök: dr. Bércesi Ferenc Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu; Web: www.baranyabekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Bagdi László Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, Fax száma: (66) 324-976 E-mail cím: bmkik@bmkik.hu, Web: www.bmkik.hu/index.php?id=1317

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Tulipán Péter Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-871 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu Web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Elnök: Dr. Baranovszky György Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, Web: www.bekeltet.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Elnök: dr. Horváth Károly Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu Web: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Vári Kovács József Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu Web: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr Bagoly Beáta Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 E-mail cím: info@hbkik.hu, Web: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Kapcsolattartó: Pintérné Dobó Tünde Címe: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu Web: www.hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Lajkóné Dr. Vígh Judit Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba Telefonszáma: (20) 373-2570 E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu, Web: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Bures Gabriella Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010/36 Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu Web: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Pongó Erik Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu Web: www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Elnök: dr. Koncz Pál Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Web: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Csapláros Imre Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu, Web: www.skik.hu/hu/bekelteto-testulet

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu; Web: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Gáll Feren Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu, Web: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Herjavecz Klára Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Telefonszáma: 88/814-121, vagy 88/814-111 (VKIK) Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma) E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu  Web: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Elnök: Dr. Molnár Sándor Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Név: dr. Koczka Csaba E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, Web: www.bekelteteszala.hu

12.4 Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem). A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

12.5 Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel.

Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el:

www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:

www.webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

Létavértes, 2022. január 27.